Strada Aviator Popisteanu, nr 16, Bucuresti
L-V: 8:00 – 19:00 / D: Inchis
unghia-incarnata

UNGHIA INCARNATA

Ce este unghia incarnata ?

Unghiile incarnate reprezinta o afectiune comuna, dureroasa, în special în randul adolescentilor. Oricare dintre unghiile de la picioare pot deveni incarnate, dar frecvent este afectat degetul mare.
O unghie incarnata apare atunci când pielea de pe una sau ambele fețe creste peste marginile unghiilor, sau când unghia în sine crește în piele. Dacă vă tăiați prea scurt unghiile de la picioare, în special pe laturile degetelor mari ,puteți declansa cresterea unghiei in piele (incarnata). La fel ca mulți oameni, atunci când vă tăiați unghiile de la picioare, vă rotunjiti colțurile, astfel încât sa capete forma degetelor de la picior ,dar aceasta tehnica ar putea favoriza aceasta afectiune. Partile laterale ale unghiilor se pot ondula inauntru și astfel sapa în piele. Unghia incarnata poate aparea si in cazul purtarii unor pantofi stramti sau prea scurti. Debutul este cu edem (umflare), senzatie de greutate, evoluand apoi catre inflamare ( degetul devine rosu) , infectie ( secretie purulenta ) si durere marcata.

unghie incarnata

Tratamentul nechirurgical –unghiile incarnate ar trebui să fie tratate cât mai curând de la aparitie. În cazul în care acestea sunt recunoscute precoce (inainte de infectie), îngrijirea la domiciliu poate preveni interventia chirurgicala.

banner clinica masaya

Recomandari:
-Taiati unghia in colturi drepte ( nu inlaturati colturile).
-Se înmoaie piciorul în apă caldă de 3-4 ori pe zi (păstrați piciorul uscat în restul timpul).
-Aplicati un agent antiseptic local.
-Purtati pantofi confortabil, cu spațiu adecvat pentru degetele de la picioare. Luați în considerare purtarea sandalelor până la remiterea simptomelor.
-Puteți să luați ibuprofen sau paracetamol pentru ameliorarea durerii.
-Puteti ridica ușor marginea unghiei și introduceți o fasa mica de bumbac sau ata dentara cerată între unghie și pielea dumneavoastră. Schimbați acest pansament în fiecare zi. Dacă nu există nicio îmbunătățire în 2-3 zile, sau în cazul în care starea se agravează trebuie sa mergeti la medic.

cum se taie unghia incarnata

Tratament chirurgical

Dacă simptomele nu se remit si apare secretia purulenta ,unghia trebuie tratata de către un medic. Acesta va poate recomanda antibiotice pe cale orală și/sau local , iar in cazurile mai grave poate fi necesar îndepărtarea parțiala sau completa a unghiei (medicul poate elimina chirurgical o porțiune a unghiei , o parte a patului unghial , o parte din țesuturile moi adiacente și chiar o parte a centrului de creștere ). In medie sunt necesare 3-4 luni pentru regenerarea unghiei. Îndepărtarea permanentă a unghiilor poate fi recomandata in cazurile cronice , recurente.

operatia unghie incarnata